Korekta tekstu ulotki

Korekta tekstu ulotki, usługa z pozoru mało istotna, w rzeczywistości stanowi potrzebny element procesu tworzenia reklamy. Ulotki to często jedyna forma dotarcia do klienta, dlatego tym bardziej powinniśmy starać się, aby były dopracowane w każdym calu. Na co zwracamy uwagę, przeglądając ulotkę czy broszurkę informacyjną? To, co nas potrafi zaciekawić do zapoznania się z ofertą sprzedawcy czy usługodawcy, to szata graficzna i język reklamy. Język, piękna, zaskakująca i niebanalna polszczyzna stanowi jeden ze skutecznych sposobów, aby zrobić dobre wrażenie na kliencie. Podobnie jak kiepsko skomponowany, pełen błędów tekst jest zwykle pierwszym powodem odrzucenia oferty nam przedstawianej. Poprawność językowa świadczy nie tylko o profesjonalizmie – równie mocno dowodzi naszej kultury języka, elegancji i naszej dojrzałości w kontaktach. To, co jeszcze należy wspomnieć przy okazji omawiania poprawy materiałów reklamowych, to koszty ewentualnej współpracy z fachowcem od polszczyzny. Korekta tekstu ulotki nie jest czymś bardzo kosztownym – ceny zaczynają się już od ok. 4 złotych za podwójną poprawę (istotne, by była właśnie podwójna). Niektórzy wyceniają usługę poprawy w przeliczeniu na liczbę znaków ze spacjami – to wydaje się szczególnie korzystne, gdyż zwykle materiały reklamowe są niewielkie objętościowo i zawierają mało tekstu. Inni korektorzy kierują się zasadą, że skoro coś ma mało znaków, to jego poprawa powinna stosunkowo więcej kosztować. No cóż, każdy orze jak może, ważne, by się cenić i móc zarabiać na miarę swoich możliwości i ambicji – ale nie można też przesadzać w tej kwestii. Pamiętajmy to, co powtarzam już od jakiegoś czasu: przede wszystkim kierujmy się rozsądkiem i porównujmy ceny i jakość usług różnych korektorów, zanim zdecydujemy się na współpracę z którymś z nich.

Dodaj komentarz